Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи
Вихователь Уманського НВК №1 Деренівська О.О.
Програмовий зміст:
Зв'язне мовлення: продовжувати формувати уміння дітей складати творчу розповідь на тему, запропоновану вихователем.
Граматика: закріпити уміння будувати складнопідрядні речення із сполучниками «тому, що», «бо».
Словник: продовжувати вчити добирати прикметники, дієслова за картиною; вправляти у підборі порівнянь.
Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять, спостережливість. Стимулювати розвиток пізнавального інтересу, зокрема інтересу до професії журналіста. Виховувати уміння слухати один одного не перебиваючи, працювати в групі.
Матеріал: картина «Зимові розваги», м'яч, мікрофон, символічні позначки для поділу на групи (на кожну дитину), план-схема розповіді (для кожної групи), медалі-посвідчення (на кожну дитину)
Хід заняття:
I. Організаційний момент.
Вихователь збирає дітей навколо себе на килимку.
II. Мотивація, визначення теми, мети заняття:
- Ким ви хочете бути в майбутньому?
- Хто з вас ще не визначився?
- А чи чули ви про професію журналіста?
- Де працюють журналісти?
- Чим вони займаються?
- Сьогодні я вам пропоную спробувати себе в ролі журналістів, можливо хтось з вас в майбутньому обере для себе цю професію.
III. Актуалізація опорних знань
- Як ви гадаєте, яким має бути журналіст? (Вихователь уточнює та доповнює відповіді: «Розумним, спостережливим, уважним, вміти слухати, запам’ятовувати, гарно, чітко, красиво говорити»).
- Давайте перевіримо, чи зможете ви виконати мої завдання, і стати справжніми журналістами.
- Для виконання першого завдання я пропоную поділитися вам на дві групи. (Інтерактивна технологія «Робота в групах»).
1. Гра «Збери слова» (диференціація за ступенем складності):
Завдання: підібрати слова-дії, слова-ознаки за картиною «Зимові розваги».
- група - слова-дії.
- група - слова-ознаки.
2. Гра «Запам'ятай і назви»
- А зараз слова буду називати я , а ви маєте запам'ятати їх і повторити.
а) морозна, білосніжна, люта, казкова, святкова, весела, сніжна - зима;
б) ніжна, прозора, срібляста, легка, блискуча, малесенька, холодна, пухнаста, біла - сніжинка.
- Мова журналіста має бути чітка, правильна і красива. А що прикрашає нашу мову?
- Зараз ми спробуємо повправлятися у підборі таких слів.
3. Гра «Підбери слово» (з м'ячем).
Завдання: підібрати слова-порівняння до поданих. ^ Сніг білий, як ...
Сніг пухкий, мов ...
Сніжинка красива, ніби ...
Сніжинка легенька, як ...
IV. Перетворювальна діяльність
А зараз сядьте на килимок, закрийте очки і скажіть, що ви уявляєте, почувши слово «зима»?
На вашу думку, це весела чи сумна пора року?
Гра «Доведи свою думку». Інтерактивна технологія «Мікрофон». Ви маєте довести свою думку, починаючи її словами : «На мою думку, зима весела пора року тому, що...» «На мою думку, зима сумна пора року, бо ...»
V. Мовленнєво-творча діяльність дітей.
В наш дитячий садок прийшов лист від редактора дитячого ігрового журналу «Пізнайко». У нього не вистачає журналістів і він просить вас допомогти написати статтю під назвою «Зима буває різна», яку надрукують в найближчому номері журналу. За гарну розповідь він обіцяє вам винагороду.
Інтерактивна технологія «Робота в групах» (поділ дітей на групи відповідно умовних позначок)
Перша група складає розповідь, починаючи її словами «Зима буває сумна», друга група — «Зима буває весела».
По закінченню роботи представники від груп розповідають складену розповідь. По закінченню вихователь узагальнює, об'єднуючи обидві розповіді.
VI. Аналіз. Підсумок заняття.
Чи сподобалось вам бути в ролі журналістів? Чи справились ви із поставленим завданням?
За проведену роботу, редактор дитячого ігрового журналу «Пізнайко», призначає вас своїми журналістами в НВК №1. Він попросив вручити вам посвідчення журналістів дитячого журналу.
|