Учора, 25 грудня 2014 року, за участю заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася прес-конференція з питань дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти за підсумками 2014 року.
Павло Полянський зазначив, що цього року основними завданнями Міністерства освіти і науки України (МОН) з-поміж інших були дебюрокразтизація та відкритість діяльності.
На шляху дебюрократизації МОН скоротило звітні документи на більше, ніж 1500 показників. МОН наголошує, педагог повинен навчати дітей, а не бути перевантаженим виконанням непередбачених законодавством функцій.
Павло Полянський зауважив, що діяльність МОН є відкритою — будь-які освітні зміни попередньо обговорювались і надалі обговорюватимуться з експертним середовищем та громадянським суспільством.
На засіданні йшлося про дошкільну, середню, позашкільну та професійно-технічну освіту.
Щодо дошкільної освіти П. Полянський звернув увагу на так звані «квартирні» дитячі садки, які все більше набувають популярності серед батьків. Тому є потреба юридично узаконити їхню діяльність.
Також П. Полянський наголосив на змінах у середній освіті, що стосуються відбору шкільних підручників, проведення ДПА і ЗНО, а також спрощення навчальних програм.
Цього року конкурс підручників відбуватиметься максимально прозоро. Навчальні програми зроблять відповідними віковим, суспільним особливостям тощо.
П. Полянський зауважив, що необхідно скоротити кількість навчальних предметів у початковій школі. Він повідомив, що тестування після завершення початкової школи не буде.
Також посадовець наголосив на тому, що навчання після 9-го класу має бути безоплатним, адже мета освіти — дати шанс реалізувати себе у конкурентному середовищі кожній дитині.
Зараз МОН працює над проектами, що стосуються дошкільної, загальної, середньої та професійної освіти. На сьогодні на підтримку українських освітніх проектів виступила Чехія.
|