Для створення ефективної системи навчання й виховання, використання в повному обсязі можливостей дитини на кожному віковому етапі важливим є визначення періодів, стадій, фаз психічного розвитку особистості. Критеріями їх визначення є системні суттєві якісні ознаки — психічні й соціальні зміни на певному етапі життя дитини.
Учасники обговорення визначили, що критерії мають бути лаконічними, направленими на допомогу педагогам та батькам у проведенні особистісно орієнтованої роботи з кожною дитиною.
На засіданні також було обговорено досвід використання кваліметричної (від латинського Qualitas — «якість» і грецького melreo — «міряю») моделі, як інструментарію практичного застосування при визначенні рівня розвитку дитини, яку представила доктор педагогічних наук Галина Єльникова.
Дізнайтеся більше про проблему визначення критеріїв у журналі «Практичний психолог: Дитячий садок» № 01/2015 у статті «Проблема визначення критеріїв оцінювання рівня розвитку дитини» Тамари Піроженко, завідувача лабораторії психології дошкільника Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, члена робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування.
МОН