Динамічний і стрімкий розвиток комп’ютерних технологій, науки сприяє активному розвитку освітніх технологій та впровадженню нових методів у навчанні. Саме ці технології можуть невдовзі витіснити традиційну класно-урочну систему.
Однією з найпопулярніших і ефективних освітніх технологій є масові відкриті онлайн-курси (massive open online course — MOOC), започатковані MIT edX у Стенфорді: Udacity і Coursera.
На сьогодні відкриті онлайн-курси зробили якісну освіту доступною для кожного. Так, не виходячи з дому, тепер є можливість слухати лекції викладачів світового рівня. А якщо успішно розв’язати завдання по завершенню курсу, то можна отримати за це навіть диплом.
Наступна технологія — так звані «Великі дані».
Кількість даних, яку щодня виробляє людство, вже давно обчислюється квінтильйонами байтів. Пошук у цій масі потрібної інформації, а також її обробка стали одним з найбільших викликів сучасності.
Технологія «Великі дані» на основі аналізу кліків дає змогу побачити і порівняти, з якими завданнями в учнів виникають проблеми; простежити, які методики, педагогічні прийоми насправді є ефективними, а які ні. Також на основі цієї технології можливою є адаптивне навчання.
Адаптивне навчання — це така організація навчально-виховного процесу, що базується на самостійній діяльності учня. Учень лише отримує індивідуальні рекомендації. Керується навчально-виховний процес за допомогою спеціальних програм, графіків самообліку.
Граючи навчатись — ще одна досить популярна технологія отримання знань. Численні дослідження свідчать про те, що саме у грі діти охоче і швидше засвоюють знання. На сьогодні багато компаній працюють над розробкою навчальних ігор, зокрема Disney, навчально-виховних — Майкрософт Україна.
Оскільки зараз великого розмаху набуває технічний прогрес, то виникла необхідність поєднати на уроках комп’ютер і спілкування з вчителями — так зване змішане навчання.
Завдяки можливості індивідуально організувати курс за допомогою різноманих онлайн-курсів, адаптувати і поєднати навчання з грою, у змішаному навчанні є можливість створити індивідуальну найбільш ефективну програму навчання.
|