12 липня завершився другий етап обговорення навчальних програм початкової школи. Цього разу на відкритій платформі ЕдЕРа були оприлюднені програми, зміни до яких було внесено за результатами відкритого обговорення чинних програм. Більшість коментаторів залишила схвальні відгуки, а платформа ЕдЕра успішно відбила хакерську атаку.
Коментування було відкрите з 4 до 12 липня. За цей час оновлені програми прокоментували 1 652 користувачі, залишивши 2 880 коментарів. Це менше, ніж на першому етапі обговорення: коментуючи програми, які поки що чинні на сьогодні, користувачі залишили понад 5,5 тисячі коментарів.
“Між першим і другим етапом обговорення є суттєва відмінність: якщо про чинні програми користувачі залишали переважно критичні коментарі, пропозиції про зміни, то на другому етапі більшість коментарів – схвальні і вдячні. Коментатори переконалися, що їхні пропозиції враховані. Ми навіть зробили окремі таблиці врахування коментарів, які також вивішені на ЕдЕрі. Кожен може переглянути: підтримана чи відхилена його пропозиція і чому”, – розповіла головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Увагу найбільшої кількості дописувачів привернула програма з української мови. ЇЇ обговорювали 492 користувачі.
“У коментарях до більшості програм дописувачі висловили задоволення внесеними змінами. Є дискусії з певних питань, але конструктивні та доброзичливі. Також є конструктивна співпраця з науковими консультантами НАПН”, – зазначає Алевтина Лотоцька.
Яскравий приклад – обговорення програми з української мови. Коментатори схвально відреагували на зменшення обсягу теоретичного матеріалу такого, наприклад, як побудова складних схем, і на збільшення можливостей для розвитку мовлення дітей. Крім того, під час другого етапу виникла слушна пропозиція – перенести аудіювання з української мови до літературного читання, де є більше можливостей працювати з цікавими текстами. Ця ідея викликала схвальні відгуки не лише батьків, а й учителів та експертів.
Програма, що зазнала насправді істотних змін після першого етапу – програма з англійської мови. Зокрема, для першокласників письмо в першому семестрі скасовано, в другому семестрі – тільки друкованими буквами (print script), водночас розширено усну роботу, скорочено деякі важкі граматичні теми.
Не обійшлося й без кризових ситуацій – онлайн-платформа ЕдЕра зазнала хакерської атаки. Дивним чином в обговоренні програми “Основ здоров’я” почали зникати коментарі, що наголошували на штучності та неефективності цього уроку, дублюванні в його змісті тем, що вивчаються в інших предметах.
Команда платформи ЕдЕра спрацювала професійно та оперативно – всі порушення були зафіксовані, а видалені коментарі оперативно поновили.
Підбиття підсумків обговорення розвантажених програм ще триває, але вже зараз зрозуміло: онлайн-формат, що проводився вперше, повністю виправдав себе.
“Форма роботи через відкриту платформу довела не тільки ефективність, а й показала конструктивність і можливість за дуже короткі терміни опрацьовувати великі обсяги інформації, отримувати змістовні пропозиції та цікаві ідеї. Вдалося залучити вчителів-практиків, які давали аргументовані пропозиції, підкріплені досвідом щоденної роботи з дітьми, – наголошує радник міністра освіти і науки Іванна Коберник.
Детальні результати обговорення, порівняльні таблиці змін та таблиці врахування коментарів у рамках другого етапу будуть підготовлені та викладені у вільний доступ наступного тижня.
Наприкінці липня – на початку серпня має відбутися засідання Колегії МОН, на якому схвалять розвантажені програми для початкової школи. Таким чином уже з 1 вересня діти почнуть навчатися за оновленими програмами.
Довідково
Розвантаження навчальних програм для початкової школи – це cпільний проект Міністерства освіти і науки та відкритої платформи Ed-Era.com. Протягом першого онлайн-обговорення 2 000 унікальних авторизованих коментаторів за два тижні залишили 5 тисяч 356 пропозицій до 14 навчальних програм початкової школи.
2 липня в МОН провели круглий стіл разом із модераторами груп із розвантаження програм для початкової школи та науковцями з Національної академії педагогічних наук і представниками педагогічних університетів. Модератори представляли результати обговорення на платформі ЕдЕра чинних програм і пропозиції щодо їх оновлення.
Розвантаження та оновлення програм відбувається відповідно до чинного Державного стандарту початкової освіти. Після схвалення оновлених програм Колегією МОН, Міносвіти будуть також підготовлені нові орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів і методичні рекомендації до оновлених програм. А на відкритій платформі ЕдЕра будуть викладені додаткові навчальні матеріали, щоб полегшити вчителям викладання за оновленими програмами.
Інформація МОНУ
|