Неділя, 19.05.2024, 13:38
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт        Катренюк Марії Петрівни

Погода
Погода у Глибокій
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 238
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мовленнєвий дзвіночок » Заняття

Що я знаю про тварин? Складання розповіді-роздуму.

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи

                                                     Вихователь Уманського НВК № 1 Василенко І.В.

Програмовий зміст:

Граматика: розвивати вміння дітей складати складно-підрядні речення та речення із вставними словами («на мою думку», «по-перше», «по-друге», «отже»).

Звукова культура: продовжувати вчити дітей розрізняти голосні і приголосні звуки, визначати місце звука у слові, будувати звукову схему слова, формувати уявлення про те, що звук «і» пом’якшує попередній приголосний.

Звязне мовлення: розвивати вміння стверджувати або заперечувати. Вчити складати розповідь-роздум про тварин, згідно запропонованої моделі та зразка вихователя.

Розвивати мислення, увагу, пам’ять, граматичні вміння, мову, слух.

Виховувати: розсудливість, спостережливість.

Матеріал: набір парних  роздаткових картинок із зображеннями тварин, м’яч, звукові фішки (на кожну дитину), набір символічних зображень реплік ( 1 демонстраційний та роздаткові – за кількістю дітей), мікрофон, диск, магнітофон.

Хід заняття

І етап. Спілкування.

1. Відгадування загадок про тварин з використанням інтерактивної технології «Метод Прес».

Вихователь пропонує дітям відгадати загадки.

Завдання: відповідати потрібно використовуючи слова: «я думаю», «я вважаю, що це…», «тому, що», «отже, це…»

2. Дидактична вправа «Зайве слово»

Завдання:  знайти зайве слово, пояснити , чому так вважаєш, використовуючи слова «на мою думку. «я думаю», «я вважаю, що це…», «тому, що».

Наприклад:   корова, свиня, заєць, вівця;

                       горобець, зозуля, комар, синиця;

                       щука, карась, окунь, жаба, сом.

Спільне визначення теми заняття:

- Як ви думаєте,  про кого ми будемо сьогодні говорити на занятті?

ІІ етап. Пізнавальна діяльність.

Мотивація:

  • Діти, на каналі телебачення «Умань» відкривають нову програму «Світ тварин очима дітей». Мене попросив ведучий цієї програми взяти у вас інтерв’ю про те, що ви знаєте про тварин.
  1. Дидактична гра «Парні картинки» (робота в парах, ІАТ «Мікрофон»).

Завдання: знайти пару за картинкою із зображенням тварин, спільно удвох визначити , що знають про цю тварину, домовитись, хто буде відповідати.

Діти по колу стають парами. Кожна пара в руках тримає картинку. У дорослого в руках -  мікрофон.

Вихователь:

  • Я знаю, що вовк хижа тварина.

Передає мікрофон парі дітей. Одна дитина з пари доповнює:

  • А ми ще знаємо, що житло вовка називається лігво.

І передають мікрофон іншій парі, яка доповнює їхню відповідь.

Фізкультурна хвилинка.  Дидактична гра «Карусель».

Діти стоять у колі. Один з них тримає м’яч.

Дитина:

  • Голосний називай та м’яч по колу  сусіду передавай (приголосний називай та м’яч по колу передавай).
  1. Гра з мячем «Заміни слово так, щоб воно закінчувалось на «і».

Вихователь стоїть у колі  з м’ячем і промовляє слова-назви тварин в однині, кидаючи м’яч дитині; дитина ловить м’яч і утворює слово в множині, додаючи «і».

Наприклад:  заєць – зайці;

                      лось – лосі;

                      ведмідь – ведмеді;

                     миша – миші;

                      окунь – окуні;

                      комар – комарі;

                      вівця – вівці;

                      кріль – кролі.

Запитання до дітей:

  • Як вимовляється приголосний перед «і»?

Самостійна робота. Завдання: знайти значок для позначення м'якого приголосного

  • Діти, скажіть, чим відрізняються дикі тварини від свійських?
  • Викладіть слово «ліс» звуковими фішками. (Діти викладають звукову модель слова.)

ІІІ етап. Перетворювальна діяльність. Складання розповіді-роздуму про тварину.

Дітям пропонується набір символічних зображень, що символізують наступні репліки:   

               «Я знаю, що…»                

 

               «По-перше,…»            1

 

               «По-друге,…»             2

 

 

               «Отже...»                          

  

У вихователя  такий самий набір демонстраційних символічних зображень. Педагог дає зразок розповіді  і послідовно викладає символічні зображення.

Наприклад:

  • Я знаю, що собака – друг людини.                          

 

По-перше, собака охороняє будинок людини.   1

 

По-друге, ходить з господарем на полювання.  2

 
 

 

 

Отже собака – друг людини.                                       

   Потім педагог пропонує дітям викласти в такому самому порядку символічні зображення і скласти розповідь-роздум згідно них. Діти складають розповіді за схематичними позначками і після цього проводиться гра «Оціни розповідь товариша» (робота в парах).

Завдання:  домовитись між собою, хто буде спочатку розповідати, а хто слухати. Той, хто розповідає має говорити чітко за схемою, а хто слухатиме – визначити чи правильно побудована розповідь товариша.

ІV етап. Оцінно-контрольна діяльність.

 За умовним сигналом вихователя діти закінчують роботу в парах. За бажанням дошкільників він пропонує презентувати свою розповідь перед колективом дітей (2-3 розповіді), використовуючи при цьому ігровий прийом (запис розповіді на диск для ведучого програми).

Підсумок та аналіз заняття:

  • Як, на вашу думку, чи допомогли ми ведучому телепрограми у підготовці передачі? Чим?
  • Що нового ви дізнались про тварин з розповідей ваших товаришів?
  • Чи сподобалось вам, як ви працювали на занятті?
  • Щоб ще ви хотіли дізнатися про тварин?

 

 

 

 

Категорія: Заняття | Додав: Petrivna (03.12.2016)
Переглядів: 523 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту