Неділя, 19.05.2024, 15:57
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт        Катренюк Марії Петрівни

Погода
Погода у Глибокій
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи зацікавив Вас мій сайт?
Всього відповідей: 220
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Поляна порад » Для директора початкової школи

Організація освітнього процесу у навчальному закладі

   Ніде правди діти: деколи виникає плутанина у розумінні — а отже й застосуванні — таких ключових понять, як «методи», «форми», «прийоми» і «засоби навчання».

Спробуймо разом з’ясувати, як їх розрізняти одне від одного.

Методи

З-поміж чотирьох понять «методи» — найємкіше. Воно включає решту термінів.

Методи — це система різних видів навчальної діяльності учнів, які організовує вчитель на уроках. Іншими словами — способи навчальної роботи вчителя та учнів.

Методи добирають залежно від завдань і змісту навчально-виховного процесу, а головне — від видів навчальної діяльності учнів. Саме тому можна говорити про п’ять методів:

                          Назва методу

                  Мета застосування

організації пізнавальної діяльності

засвоєння учнями нової інформації, матеріалу;

розвиток навчальної компетентності.

організації практичної діяльності

формування та розвиток умінь і навичок школярів, алгоритмів дій;

досвід застосування набутого в процесі навчання.

організації творчо-пошукової діяльності

формування та розвиток навчальної, підприємницької компетенції

організації ціннісно-смислової діяльності

формування та розвиток громадянської і загальнокультурної компетентності

організації комунікативної діяльності

формування та розвиток соціальної компетентності, компетентності з інформаційних і комунікативних технологій

 

Формула

Метод як спосіб навчання складається з:

  • форм організації діяльності і прийомів їх реалізації
  • засобів навчання, які допомагають вчителеві втілити в життя різні форми уроку.

 Форми

Основними формами організації навчальної діяльності — залежно від методу навчання — є різні типи уроку, як-от:

  •  засвоєння нового матеріалу
  • спрямований на розвиток умінь і навичок
  • ціннісно-смисловий
  • проблемний
  • інтерактивний
  • перевірки
  • оцінювання
  • корекції основних компетенцій.

Також формами можуть бути спектаклі, ігри, екскурсії, віртуальні подорожі, літературні салони, брифінги, квести, форуми, прес-конференції, відео-уроки, оксфордські дебати тощо. Учитель організовує їх як у межах уроку, так і в позаурочний час.

Прийоми

У свою чергу, всі форми утворені відповідними прийомами — способами взаємодії учня та вчителя, що виражається у переліку (алгоритмі) дій учителя, спрямованих на організацію конкретного виду діяльності.

Спрощено, прийоми — це все те, що має зробити вчитель, аби реалізувати задуману форму уроку.

Наприклад

Така форма організації навчальної діяльності, як оксфордські дебати містить такі прийоми, як-от:

  • оголошення теми
  • пояснення правил проведення дебатів
  • демонстрація регламенту і голосування за його прийняття, відхилення чи внесення правок
  • об’єднання учнів у групи (пропозиції та опозиції)
  • розподілення ролей усередині кожної групи
  • дискусія
  • міркувальне викладення

Засоби навчання

Без засобів навчання ефективно реалізувати різні форми навчальної діяльності було б неможливо. Саме засоби є матеріально-технічною основу будь-якого уроку.

Умовно з-поміж засобів навчання можна виокремити такі:

                  Види засобів навчання

                           Приклади

словесно-друковані

- підручник, посібник, хрестоматія;

- дидактичні матеріали;

- науково-популярна, художня література;

- періодичні видання

наочні

- експозиції музеїв;

- макети, моделі;

- ілюстративно-роздатковий матеріал;

- мапи, схеми, таблиці;

  1.  

аудіовізуальні

- (технічні) навчальні відеофільми, кінофрагменти;

 - комп’ютерні програми;

 - звукові посібники;

 - візуальні матеріали, презентації

 

 

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/275-qqq-16-m11-30-11-2016-formula-organzats-osvtnogo-protsesu-u-navchalnomu-zaklad

Категорія: Для директора початкової школи | Додав: Petrivna (11.01.2017)
Переглядів: 288 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту