Неділя, 19.05.2024, 17:41
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт        Катренюк Марії Петрівни

Категорії розділу
б [0]
а [0]
в [0]
Погода
Погода у Глибокій
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи зацікавив Вас мій сайт?
Всього відповідей: 220
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Грудень » 8 » Формула організації освітнього процесу у навчальному закладі
19:38
Формула організації освітнього процесу у навчальному закладі

   Ніде правди діти: деколи виникає плутанина у розумінні — а отже й застосуванні — таких ключових понять, як «методи», «форми», «прийоми» і «засоби навчання». Спробуймо разом з’ясувати, як їх розрізняти одне від одного Закінчивши виш та розпочавши активно педагогічну працю, уже не до теорії загалом. Ця публікація не займе багато часу — лиш освіжить у пам’яті давно вивчене.

Методи

   З-поміж чотирьох понять «методи» — найємкіше. Воно включає решту термінів. Методи — це система різних видів навчальної діяльності учнів, які організовує вчитель на уроках. Іншими словами — способи навчальної роботи вчителя та учнів.

   Методи добирають залежно від завдань і змісту навчально-виховного процесу, а головне — від видів навчальної діяльності учнів.

   Саме тому можна говорити про п’ять методів:

 Назва методу

Мета застосування організації пізнавальної діяльності засвоєння учнями нової інформації, матеріалу розвиток навчальної компетентності організації практичної діяльності формування та розвиток умінь і навичок школярів, алгоритмів дій досвід застосування набутого в процесі навчання організації творчо-пошукової діяльності формування та розвиток навчальної, підприємницької компетенції організації ціннісно-смислової діяльності формування та розвиток громадянської і загальнокультурної компетентності організації комунікативної діяльності формування та розвиток соціальної компетентності, компетентності з інформаційних і комунікативних технологій Формула

   Метод як спосіб навчання складається з: форм організації діяльності і прийомів їх реалізації засобів навчання, які допомагають вчителеві втілити в життя різні форми уроку.

Форми

   Основними формами організації навчальної діяльності — залежно від методу навчання — є різні типи уроку, як-от:

- засвоєння нового матеріалу спрямований на розвиток умінь і навичок;

- ціннісно-смисловий;

- проблемний;

- інтерактивний;

- перевірки;

- оцінювання;

- корекції основних компетенцій.

   Також формами можуть бути спектаклі, ігри, екскурсії, віртуальні подорожі, літературні салони, брифінги, квести, форуми, прес-конференції, відео-уроки, оксфордські дебати тощо.

   Учитель організовує їх як у межах уроку, так і в позаурочний час.

Прийоми

   У свою чергу, всі форми утворені відповідними прийомами — способами взаємодії учня та вчителя, що виражається у переліку (алгоритмі) дій учителя, спрямованих на організацію конкретного виду діяльності.

   Спрощено, прийоми — це все те, що має зробити вчитель, аби реалізувати задуману форму уроку.

Наприклад

   Така форма організації навчальної діяльності, як оксфордські дебати містить такі прийоми, як-от:

- оголошення теми;

- пояснення правил проведення дебатів;

- демонстрація регламенту і голосування за його прийняття, відхилення чи внесення правок;

- об’єднання учнів у групи (пропозиції та опозиції);

- розподілення ролей усередині кожної групи;

- дискусія;

- міркувальне викладення.

Засоби навчання

  Без засобів навчання ефективно реалізувати різні форми навчальної діяльності було б неможливо. Саме засоби є матеріально-технічною основу будь-якого уроку.

   Засоби навчання — це складова методів, рушійна сила організації різних видів діяльності учнів; виступає не лише як джерело знань, а й як чинник розвитку ключових компетентностей учнів. Тобто до засобів навчання належить усе, за допомогою чого вчитель організовує урок або позакласний захід.

   Умовно з-поміж засобів навчання можна виокремити такі:

Види засобів навчання: словесно-друковані.

Приклади: підручник, посібник, хрестоматія дидактичні матеріали, науково-популярна, художня література, періодичні видання.

Види засобів навчання: наочні.

Приклади: експозиції музеїв, макети, моделі, ілюстративно-роздатковий матеріал, мапи, схеми, таблиці аплікації.

Види засобів навчання: аудіовізуальні (технічні.

Приклади: навчальні відеофільми, кінофрагменти, комп’ютерні програми, звукові посібники, візуальні матеріали, презентації.

Узагальнюючи, всю систему понять можна представити у вигляді такої формули:

До відома

  Від отриманої інформації учень ефективно засвоює та запам’ятовує:

- читаючи — 10%;

- слухаючи — 26%;

- розглядаючи — 30%;

- слухаючи і розглядаючи — 50%;

- обговорюючи — 70%;

- завдяки особистому досвіду — 80%;

- за спільної діяльності з обговоренням (інтерактивні прийоми навчання) — 90%;

- застосовуючи отримані знання одразу ж (навчання інших) — 95%

   За матеріалами Ганни Байкєніч, канд. пед. н., завідувача сектору методичної роботи Українського інституту національної пам’яті.

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/275-qqq-16-m11-30-11-2016-formula-organzats-osvtnogo-protsesu-u-navchalnomu-zaklad

 

Переглядів: 372 | Додав: Petrivna | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту